Nieuwsbericht

Advies Bewonersadviesgroep: beter luisteren en meedenken!

Publicatiedatum: 10-08-2017

Afgelopen voorjaar hebben we de Bewonersadviesgroep gevraagd naar hun mening over onze dienstverlening. De vragen gingen onder meer over onze bereikbaarheid, het contact met onze medewerkers, de informatievoorziening en de klachtenafhandeling.

Bereikbaarheid en contactmomenten
Van de 107 adviseurs hebben 68  de online vragenlijst ingevuld.
Een kleine meerderheid (53 procent) neemt het liefst telefonisch contact op met medewerkers van Patrimonium, 32 procent vindt het prettiger om contact via e-mail te hebben.  

Bijna een kwart van de adviseurs geven aan de voorkeur te hebben voor een de maandag om contact met ons op te nemen (gevolgd door dinsdag, woensdag en donderdag). En daarnaast vindt u het prettig als we vooral tussen 9 uur en 12 uur bereikbaar zijn (67 procent).

Informatie persoonlijk, online en via De Schakel
De adviseurs zijn positief over de informatie die zij krijgen van medewerkers van Patrimonium en beoordelen dit met een 7,4. Wel hadden de adviseurs de volgende suggesties voor verbetering: beter luisteren naar problemen,  meedenken en sneller contact met de juiste medewerker .

In de periode dat we de vragenlijst online hadden staan, zijn we overgegaan van de oude naar de nieuwe website. De uitslag van de vragenlijst geeft wellicht een vertekend beeld over de website. Een aantal suggesties zijn daardoor al meegenomen in de vernieuwde website. Denk bijvoorbeeld aan een verbeterde zoekfunctie, een meer vraag gestuurde website en meer interactie.

De informatie op onze maandelijkse Schakelpagina beoordelen de adviseurs met een 7,6. Adviseurs merkten wel op dat de pagina nog wel eens te druk, te kleurig en te vol is. Een andere tip kregen we over de kleding van Dirk van der Heiden, onze wijkbeheerder: “Geef Dirk eens een ander shirt, deze is nu wel aan verandering toe”. Nou, dat was eenvoudig aan te passen. Bij het vernieuwen van zijn bedrijfskleding hebben we Dirk meteen nieuwe witte overhemden gegeven!

Wat doen we met de resultaten?  
Uit het onderzoek blijkt dat de huidige dienstverlening van Patrimonium grotendeels aansluit bij de wensen van onze huurders. We hebben ook veel complimenten gekregen over de telefonische bereikbaarheid: “Ik krijg direct antwoord”, “Ik word vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan”, “ze weten wat ze zeggen of ze zoeken het uit”. Maar ook over de website (“Ik vind de nieuwe website een stuk moderner en overzichtelijker”) en onze Schakelpagina (“Leuk om te lezen”).

Hier zijn we natuurlijk heel blij mee, maar het kan altijd beter! Met de resultaten gaat een werkgroep bij Patrimonium aan de slag, met name met de volgende verbeterpunten: goed luisteren en meedenken bij telefonische meldingen; meer duidelijkheid rond de afhandeling van reparatieverzoeken en het snel contact hebben met de juiste persoon. Ook kijken we hoe we onze maandelijkse pagina in de Schakel kunnen verbeteren.

Meer informatie
De uitkomsten van het onderzoek vindt u op de pagina van de Bewonersadviesgroep, evenals de nieuwsbrief die de adviseurs hebben ontvangen.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden